IMG_9162

2016 > 12

 زمان انتخاب – نگاهی دوباره به هفتم آبان ١٣٩٥
در این برنامه به مناسبت دستگیری عده ای از شرکت کنندگان مراسم هفتم آبان، مهدی آقازمانی نگاه دوباره ای به این روز و تأثیر آن بر رژیم دارد.
مهمان برنامه: بهمن چهل امیرانی

ویدئوی رقص مسافران پرواز تهران - کوآلالامپور

انتشار یک ویدئوی کوتاه از رقص گروهی از مسافران ایرانی‌تبار پرواز ایر‌آسیا از تهران به مقصد کوآلالامپور با توجه مخاطبان رسانه‌های مختلف روبرو شده است. در این ویدئوی کوتاه که یکی از خدمه پرواز آن‌ را منتشر کرده، گروهی از مسافران ایرانی تبار با مهمانداران مالزیایی پرواز در حال رقص هستند.

در ویدئویی که برای اولین بار و تنها ساعاتی پس از ضبط، یکی از خدمه پرواز آنرا در عصرگاه روز سه شنبه 6 دسامبر 2016  با عنوان شادترین پرواز ایرانی، منتشر کرده است، گروهی از مسافران ایرانی به محض پخش یک ترانه شاد از حامد همایون خواننده نوظهور داخلی به رقص بر می‌خیزند که این کار آنها با همراهی چند تن از مهمانداران و خدمه پرواز مالزیایی روبرو می‌شود.

این ویدئو به سرعت در میان مخاطبان شبکه‌های اجتماعی دست به دست شده و تنها در ساعات نخستین انتشار خود به دفعات به اشتراک گذاشته می‌شود. هواپیمایی ایر آسیا که این ویدئو در کابین یکی از هواپیماهای آن ضبط شده است نیز از این ویدئو استقبال کرده و رفتار شاد خدمه پرواز را مورد ستایش قرار داده است.

این در حالی است رقص در مجامع و اماکن عمومی در ایران ممنوع است و همچنین حفظ حجاب نیز برای زنان اجباری است. از همین رو در سال‌های اخیر و در اکثر پروازهایی که خصوصا به مقاصد توریستی، فرودگاه‌های ایران را ترک می‌کنند، به محض خروج هواپیما از حریم هوایی ایران، مسافران ضمن کنار گذاشتن حجاب اجباری، به شادی و رقص می‌پردازند.

برخی کارشناسان علوم اجتماعی این رویه نوظهور را نوعی اعتراض مردم به سرکوب سازمان یافته آزادی‌های مدنی شان در ایران به وسیله حکومت قلمداد می‌کنند

خبرگزاری ایرانشهر

روزنوشت : یادداشت های روزانه

روزنویس : بهمن چهل امیرانی

Latest Posts
واپسین روزنوشت ها

Recent Comments واپسین دیدگاه ها

-

Archive بایگانی

Links لینک ها

Tags برچسب ها

Ett tillfälligt fel har uppstått med Instagramflödet. Var vänlig försök igen senare.